МІНІСТЕРСТВО ПРАЦІ ТА СОЦІАЛЬНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ

ЛИСТ

від 12.08.2011 р. N 8192/0/14-11/5

Федерації професійних спілок України
майдан Незалежності, 2
м. Київ, 01012

У Міністерстві розглянуто пропозиції Федерації щодо вдосконалення нормативно-правових актів, які визначають рівень та порядок надання державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям, а також сім'ям з дітьми.

Щодо внесення змін до Методики обчислення сукупного доходу сім'ї для всіх видів державної допомоги повідомляємо, що у 2010 році Міністерство зверталося до заінтересованих органів виконавчої влади щодо надання пропозицій стосовно запровадження у 2011 році Методики обчислення сукупного доходу сім'ї без урахування в ньому сум сплачених податків та внесків до фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування.

Проте, оскільки обчислення сукупного доходу сім'ї для призначення державної соціальної допомоги без врахування сум сплачених податків та внесків до фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування потребуватиме додаткових видатків з державного бюджету, вишукати які в умовах подолання наслідків фінансово-економічної кризи немає можливості, зазначена пропозиція не була підтримана міністерствами.

Щодо скасування показника "рівня забезпечення прожиткового мінімуму" повідомляємо.

Вперше з 2011 року Законом України "Про Державний бюджет України на 2011 рік" встановлено рівень забезпечення прожиткового мінімуму (гарантований мінімум), рівень забезпечення прожиткового мінімуму встановлений у відсотковому співвідношенні до прожиткового мінімуму для основних соціальних і демографічних груп населення (для працездатних осіб - 21 відсоток, для дітей - 50 відсотків, для осіб, які втратили працездатність, та інвалідів - 75 відсотків відповідного прожиткового мінімуму).

Разом із підвищенням прожиткового мінімуму протягом року зростає і рівень прожиткового мінімуму.

Скасування показника "рівень забезпечення прожиткового мінімуму" при визначенні права на надання та розмірів державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям потребує в умовах 2011 року додаткових бюджетних коштів близько 12,3 млрд. гривень.

З метою поліпшення соціального захисту малозабезпечених родин Міністерством розроблено проект Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім'ям", яким передбачено поступове підвищення прожиткового мінімуму для малозабезпечених сімей, зокрема: у 2012 - 2015 роках для працездатних осіб - 21 відсоток; для дітей у 2012 році - 50 відсотків, у 2013 році - 60 відсотків, у 2014 році - 70 відсотків, у 2015 році - 80 відсотків; для осіб, які втратили працездатність, та інвалідів у 2012 році - 80 відсотків, у 2013 році - 85 відсотків, у 2014 році - 90 відсотків, у 2015 році - 100 відсотків відповідного прожиткового мінімуму.

Щодо поетапного збільшення розміру допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку, повідомляємо, що статтею 45 Закону України "Про Державний бюджет України на 2010 рік" встановлено, що допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку відповідно до Закону України "Про державну допомогу сім'ям з дітьми" та Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням" призначається і здійснюється в розмірах і порядку, визначених Кабінетом Міністрів України.

Порядком призначення і виплати державної допомоги сім'ям з дітьми, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2001 N 1751, передбачено, що допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку виплачується у розмірі, що дорівнює різниці між 100 відсотками прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб, та середньомісячним сукупним доходом сім'ї в розрахунку на одну особу за попередні шість місяців, але не менш як 130 гривень.

З 1 січня 2010 року запроваджено максимальний розмір цієї допомоги малозабезпеченим особам на рівні прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб.

Програмою економічних реформ на 2010 - 2014 роки "Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна влада" (Програма) передбачено перехід до принципу адресності для всіх видів соціальної підтримки, за винятком допомоги при народженні чи усиновленні дитини, інвалідам з дитинства й дітям-інвалідам.

Враховуючи зазначене, вважаємо, що всі види державної соціальної підтримки мають носити адресний характер та надаватися з урахуванням матеріального стану сімей.

 

Голова комісії з проведення
реорганізації, перший
заступник Міністра

Л. Дроздова

 




 
 
Copyright © 2003-2018 document.UA. All rights reserved. При використанні матеріалів сайту наявність активного посилання на document.UA обов'язково. Законодавство-mirror:epicentre.com.ua
RSS канали