МІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ

ЛИСТ

від 28.04.2012 р. N 4457-0-33-12/10.1

Союзу ювелірів України
вул. Панаса Мирного, 11, м. Київ, 01011


Щодо відкликання листів Державної податкової служби України від 5 грудня 2011 N 1237/8/23-50-0318 та від 6 лютого 2012 року N 3443/7/17-1217

Міністерство юстиції за результатами розгляду вашого листа від 5 квітня 2012 року N 106 щодо листів Державної податкової служби України від 5 грудня 2011 року N 1237/8/23-50-0318 та від 6 лютого 2012 року N 3443/7/17-1217 (Лист N 3443/7/17-1217) повідомляє, що Міністерство юстиції звернулось до Державної податкової служби України (лист від 19 квітня 2012 року N 4457-0-33-12/10.1) щодо надання завірених в установленому порядку копій зазначених листів, проте станом на 26 квітня 2012 року Державною податковою службою України копій цих листів не надано.

Після надходження зазначених листів Міністерством юстиції України буде проведено їх правову експертизу та у разі необхідності вжито відповідних заходів в установленому законодавством про державну реєстрацію нормативно-правових актів порядку.

Крім того, повідомляємо, що главою 3 розділу II Податкового кодексу України визначено порядок надання контролюючими органами податкових консультацій та наслідки їх застосування платником податків.

Так, відповідно до статті 52 глави 3 розділу II цього Кодексу за зверненням платників податків контролюючі органи надають безоплатно консультації з питань практичного використання окремих норм податкового законодавства протягом 30 календарних днів, що настають за днем отримання такого звернення даним контролюючим органом.

Податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.

За вибором платника податків консультація надається в усній, письмовій або електронній формі.

Консультації надаються органом державної податкової служби або митним органом, в якому платник податків перебуває на обліку, або вищим органом державної податкової служби або вищим митним органом, якому такий орган адміністративно підпорядкований, а також центральним органом державної податкової служби або спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади в галузі митної справи.

Контролюючі органи мають право надавати консультації виключно з тих питань, що належать до їх повноважень.

Центральний орган контролюючого органу проводить періодичне узагальнення податкових консультацій, які стосуються значної кількості платників податків або значної суми податкових зобов'язань, та затверджує наказом узагальнюючі податкові консультації, які підлягають оприлюдненню.

При цьому згідно з абзацом першим пункту 53.3 статті 53 глави 3 розділу II Податкового кодексу України платник податків може оскаржити до суду як правовий акт індивідуальної дії податкову консультацію контролюючого органу, викладену в письмовій або електронній формі, яка, на думку такого платника податків, суперечить нормам або змісту відповідного податку чи збору.

Разом з цим Державна податкова служба України у межах своїх повноважень, на основі і на виконання Конституції та законів України, актів і доручень Президента України, актів Кабінету Міністрів України, наказів Міністерства фінансів України та доручень Міністра видає накази лише організаційно-розпорядчого характеру, які підписуються Головою Державної податкової служби України (пункт 9 Положення про Державну податкову службу України, затвердженого Указом Президента України від 12 травня 2011 року N 584 (Указ N 584/2011)).

Відповідно до абзацу другого пункту 1 Положення про Державну податкову службу України, затвердженого Указом Президента України від 12 травня 2011 року N 584 (Указ N 584/2011), Державна податкова служба України є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів України.

На сьогодні згідно з підпунктом 64 пункту 4 Положення про Міністерство фінансів України, затвердженого Указом Президента України від 8 квітня 2011 року N 446 (Указ N 446/2011), Міністерство фінансів України здійснює нормативно-правове регулювання у фінансовій, бюджетній, податковій, митній сферах, у сфері державного фінансового контролю, казначейського обслуговування бюджетних коштів, бухгалтерського обліку, випуску і проведення лотерей, організації та контролю за виготовленням цінних паперів, документів суворої звітності, видобутку, виробництва, використання та зберігання дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння, їх обігу та обліку, у сфері запобігання і протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму.

Враховуючи викладене, абзац другий пункту 1 зазначеного Положення (Указ N 446/2011), згідно з яким Міністерство фінансів України є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади з формування та забезпечення реалізації, зокрема, державної податкової політики, а також абзац сьомий підпункту 3 пункту 10 цього Положення (Указ N 446/2011), яким Міністру фінансів України надано право видавати обов'язкові до виконання, зокрема Державною податковою службою України, накази та доручення з питань спрямування та координації її діяльності, пропонуємо вам додатково звернутись із порушеного вами питання до Міністерства фінансів України для розгляду та прийняття відповідного рішення.

 

Перший заступник Міністра

І. І. Ємельянова





 
 
Copyright © 2003-2018 document.UA. All rights reserved. При використанні матеріалів сайту наявність активного посилання на document.UA обов'язково. Законодавство-mirror:epicentre.com.ua
RSS канали