Шановні партнери! Всі ціни, інформація про наявність та терміни доставки документів актуальні.


Додаткова копія: Щодо взяття на облік як платника податків та зборів відповідних юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців одночасно з державною реєстрацією таких осіб

МІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ

ЛИСТ

від 16.03.2020 р. N 2631/8.4.4/32-20

Міжрегіональним управлінням Міністерства юстиції

Законом України від 20 вересня 2019 року N 132-IX "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо стимулювання інвестиційної діяльності в Україні" (Закон N 132-IX) (далі - Закон N 132-IX) внесено зміни до Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" (далі - Закон про реєстрацію), відповідно до яких зазнав трансформації підхід щодо взяття контролюючими органами на облік як платника податків та зборів відповідних юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців одночасно з державною реєстрацією таких осіб (набирають чинності з 16 березня 2020 року).

Так, відповідно до пункту 1 частини першої статті 17 Закону про реєстрацію (у редакції від 16 березня 2020 року) для державної реєстрації створення юридичної особи (у тому числі в результаті виділу, злиття, перетворення, поділу) подається заява про державну реєстрацію створення юридичної особи. У заяві про державну реєстрацію створення юридичної особи, утвореної в результаті поділу, виділу, додатково зазначаються відомості про відокремлені підрозділи в частині їх належності до юридичної особи - правонаступника. У заяві про державну реєстрацію створення юридичної особи приватного права може зазначатися, що вона діє на підставі модельного статуту, а також прохання заявника про реєстрацію юридичної особи платником податку на додану вартість та/або обрання спрощеної системи оподаткування, та/або включення до Реєстру неприбуткових установ та організацій. Якщо модельний статут є багатоваріантним, у заяві про державну реєстрацію створення юридичної особи приватного права зазначається редакція модельного статуту, на підставі якого вона діє.

Аналогічні положення містить також частина перша статті 18 Закону про реєстрацію (у редакції від 16 березня 2020 року), відповідно до положень якої для державної реєстрації фізичної особи підприємцем подається, зокрема, заява про державну реєстрацію фізичної особи підприємцем, в якій може зазначатися прохання про реєстрацію такої особи платником податку на додану вартість та/або обрання спрощеної системи оподаткування.

Крім того, відповідно до частини другої статті 13 Закону про реєстрацію (у редакції від 16 березня 2020 року) до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, одночасно з відомостями Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі - Єдиний державний реєстр) про державну реєстрацію створення юридичної особи, державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться у Єдиному державному реєстрі, та державну реєстрацію фізичної особи - підприємця технічним адміністратором Єдиного державного реєстру забезпечується передача відомостей із заяви про державну реєстрацію створення юридичної особи або державну реєстрацію фізичної особи підприємцем про обрання спрощеної системи оподаткування та/або добровільну реєстрацію як платника податку на додану вартість та/або включення до Реєстру неприбуткових установ та організацій.

Водночас залишилось неврегульованим питання щодо реалізації можливості зміни системи оподаткування юридичної особи одночасно з державною реєстрацією змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у тому числі змін до установчих документів юридичної особи.

Згідно з частиною четвертою статті 17 Закону про реєстрацію одним із документів, що подається для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у тому числі змін до установчих документів юридичної особи, за бажанням заявника у разі внесення до установчих документів змін, які впливають на систему його оподаткування, може бути заява про обрання юридичною особою спрощеної системи оподаткування та/або реєстраційна заява про добровільну реєстрацію як платника податку на додану вартість, та/або заява про включення до Реєстру неприбуткових установ та організацій за формами, затвердженими відповідно до законодавства.

Додатково повідомляємо, що 24 січня 2020 року у Верховній Раді України зареєстровано за реєстр. N 2803 проєкт Закону України "Про внесення змін до деяких законів України у зв'язку з впорядкуванням діяльності у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень та у сфері державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань", головним розробником якого є Міністерство юстиції України.

Положеннями проєкту Закону пропонується врегулювати проблемні питання у сфері державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, у тому числі щодо взяття контролюючими органами на облік як платника податків та зборів юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців одночасно з державною реєстрацією таких осіб.

Водночас відповідно до § 121 Регламенту Кабінету Міністрів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18 липня 2007 року N 950 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 09 листопада 2011 року N 1156 (Постанова N 1156)), відкликаними відповідно до Регламенту Верховної Ради України вважаються подані Кабінетом Міністрів до Верховної Ради законопроекти, не прийняті у першому читанні за основу на момент припинення повноважень Верховної Ради чи Кабінету Міністрів.

Відкликаний законопроект, який за висновком головного розробника - ініціатора законопроекту не втратив актуальності, подається у місячний строк після набуття повноважень новосформованим Кабінетом Міністрів на розгляд Кабінету Міністрів України.

На сьогодні Міністерство юстиції України здійснює підготовку наведеного проєкту Закону для його подання Кабінету Міністрів України з дотриманням процедури, визначеної Регламентом Кабінету Міністрів України, та розробку необхідних нормативно-правових актів з метою забезпечення реалізації положень Закону N 132-IX (Закон N 132-IX).

Водночас інформуємо, що наразі відсутня технічна можливість реалізувати новели Закону N 132-IX (Закон N 132-IX) в програмному забезпеченні Єдиного державного реєстру.

З огляду на це, до доопрацювання програмного забезпечення Єдиного державного реєстру відомості щодо виявлення заявником бажання про обрання спрощеної системи оподаткування та/або добровільну реєстрацію як платника податку на додану вартість та/або включення до Реєстру неприбуткових установ та організацій можуть подаватись як додатки до заяви про державну реєстрацію за формами відповідних реєстраційних (податкових) заяв:

заява про застосування спрощеної системи оподаткування затверджена наказом Міністерства фінансів України від 16 липня 2019 року N 308 (Форма N 308), зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 24 вересня 2019 року за N 1054/34025;

реєстраційна заява платника податку на додану вартість затверджена наказом Міністерства фінансів України від 14 листопада 2014 року N 1130, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 17 листопада 2014 року за N 1456/26233;

реєстраційна заява платника податку (щодо включення до Реєстру неприбуткових установ та організацій) затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 13 липня 2016 року N 440 (Постанова N 440).

Просимо зазначену інформацію довести до відома суб'єктів державної реєстрації, нотаріусів та провести відповідну роз'яснювальну роботу.

 

Перший заступник Міністра

Є. Горовець




 
 
Copyright © 2003-2019 document.UA. All rights reserved. При використанні матеріалів сайту наявність активного посилання на document.UA обов'язково. Законодавство-mirror:epicentre.com.ua
RSS канали