Щодо застосування всіма житлово-експлуатаційними організаціями Примірного переліку послуг з утримання будинків та прибудинкових територій (далі - Перелік), затвердженого наказом Держжитлокомунгоспу України від 10.08.2004 N 150

 

 Цей Перелік був складений та затверджений на виконання положень Закону України "Про житлово-комунальні послуги" з метою впорядкування за видами послуг з утримання будинків і прибудинкових територій та ремонту приміщень, будинків, споруд і не є обов'язковим.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 20.05.2009 N 529 "Про затвердження Порядку формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій і Типового договору про надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій" тарифи на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій розраховуються окремо за кожним будинком залежно від запланованих кількісних показників фактичного надання послуг з урахуванням забезпечення належного санітарно-гігієнічного, протипожежного, технічного стану будинків і споруд та прибудинкових територій з урахуванням типового переліку послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, який нараховує 18 послуг.

Виконавець доводить розрахунок тарифів до відома споживачів послуг шляхом проведення щодо кожного будинку громадських слухань.

За результатами громадських слухань перелік послуг за кожним будинком може бути зменшено виконавцем порівняно з типовим переліком.

У разі коли перелік послуг зменшується, виконавець перераховує тарифи і подає новий розрахунок тарифів відповідному органові місцевого самоврядування, що приймає рішення про його затвердження (погодження).

Типовим переліком послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 20.05.2009 N 529, передбачено: поточний ремонт конструктивних елементів, інженерних систем і технічних пристроїв будинків та елементів зовнішнього благоустрою, розташованих на прибудинковій території.

Згідно з п. 3 ч. 2 статті 21 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" виконавець укладає договір про надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій (далі - договір про надання послуг), що передбачає надання послуг, перелік яких визначений за результатами громадських слухань згідно з типовим переліком.

Відповідно до п. 1 ч. 2 статті 21 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" виконавець зобов'язаний забезпечити вчасно та відповідної якості надання саме тих житлово-комунальних послуг, які передбачені умовами договору.

Таким чином, ремонт житлових будинків та окремих його частин має здійснювати організація, яка надає послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій за кошти, що надходять від мешканців даного будинку за утримання будинку і споруд та прибудинкової території.

Щодо виконання виконавцями послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій робіт, передбачених Переліком, Держжитлокомунінспекція інформує, що відповідно до ст. 184 Житлового кодексу УРСР фінансування капітального ремонту житлового фонду здійснюється за рахунок його власника, а саме: в будинках комунальної власності - за рахунок коштів житлово-експлуатаційних організацій, а в разі недостачі цих коштів - за рахунок державного бюджету; в будинках відомчого житлового фонду - за рахунок коштів підприємства, установи, організації, яким належить цей будинок; у будинках житлово-будівельних кооперативів - за рахунок коштів кооперативу; в будинках громадського житлового фонду - за рахунок власних коштів володільців фонду.

Згідно зі ст. 91 Бюджетного кодексу України видатки місцевих бюджетів, що враховуються на місцеві програми розвитку житлово-комунального господарства, фінансуються за рахунок доходів місцевих бюджетів, що не враховуються при визначенні міжбюджетних трансфертів. Остаточний обсяг цих видатків встановлюється відповідною Радою і залежить від зусиль місцевих органів влади щодо мобілізації надходжень податків і зборів, визначених статтею 69 Бюджетного кодексу України.

Крім цього, джерелами фінансового забезпечення видатків на капітальний ремонт житлового фонду можуть бути: включені до складу видатків місцевих бюджетів, що враховуються при визначенні обсягу міжбюджетних трансфертів, кошти на забезпечення реалізації програм соціально-економічного розвитку регіонів; кошти, отримані від перевиконання дохідної частини загального фонду бюджету за підсумками першого півріччя та наступних звітних періодів поточного бюджетного періоду; перерозподілений обсяг вільних залишків бюджету міста, що склався на початок року, а також перерозподіл видатків шляхом скорочення непершочергових та неефективних видатків.

Відповідно до Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" питання управління об'єктами житлово-комунального господарства, які перебувають у комунальній власності відповідних територіальних громад, забезпечення їх належного утримання та ефективної експлуатації, надання необхідного рівня та якості послуг населенню, здійснення відповідно до законодавства контролю щодо захисту прав споживачів належать до повноважень органів місцевого самоврядування.

Враховуючи викладене, питання проведення робіт з поточного та капітального ремонту житлового будинку, які не входять до Типового переліку послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.05.2009 N 529, повинно вирішуватися місцевими органами влади за рахунок, в першу чергу, місцевих бюджетів, а також джерел, не заборонених чинним законодавством.

Лист 29.10.2010 N 12/20-7-1563

Міністерство з питань житлово-комунального господарства України

По матеріалах «НОРМАТИВ PRO»

 




 
 
Copyright © 2003-2018 document.UA. All rights reserved. При використанні матеріалів сайту наявність активного посилання на document.UA обов'язково. Законодавство-mirror:epicentre.com.ua
RSS канали