МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ І ТОРГІВЛІ УКРАЇНИ

ЛИСТ

від 24.10.2011 р. N 3303-25/13212-08

Щодо застосування законодавства у сфері державних закупівель

Міністерство економічного розвитку і торгівлі України розглянуло звернення <...> щодо застосування законодавства у сфері державних закупівель та повідомляє.

До 30.07.2010 р. діяло Положення про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти (далі - Положення), затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2008 р. N 921 (зі змінами), відповідно до якої на Мінекономіки були покладені функції уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань координації закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти.

Необхідно зазначити, що основні функції Мінекономіки як спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань координації закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти було визначено в пункті 10 Положення. Однією з таких функцій Мінекономіки було погодження застосування процедури торгів з обмеженою участю та процедури закупівлі в одного учасника (підпункт 4 пункту 10 Положення).

Лист-погодження Міністерством видавався на підставі документів, наданих замовником, в порядку, який передбачався наказом Мінекономіки від 30.01.2009 р. N 64 "Про затвердження Порядку погодження застосування процедури торгів з обмеженою участю та процедури закупівлі в одного учасника".

Пунктом 82 Положення було передбачено, що закупівля в одного учасника - це процедура, відповідно до якої замовник укладає договір про закупівлю з учасником після проведення з ним переговорів.

Таким чином, лист-погодження давав право замовнику застосувати процедуру закупівлі, тобто розпочати переговори з учасником та укласти з ним договір про закупівлю.

Тому Мінекономіки було надано роз'яснення від 06.02.2009 р. N 3303-27/48, відповідно до якого при застосуванні процедури закупівлі в одного учасника початком процедури є дата отримання відповідного погодження уповноваженим органом, що повністю відповідає нормам Положення та нормативно-правовим актам, розробленим на його виконання.

На даний час правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти встановлює Закон України "Про здійснення державних закупівель" (зі змінами) (далі - Закон).

Звертаємо увагу, що цим Законом передбачений певний порядок публікації документів щодо проведення процедур закупівель, який був відсутній у Положенні, зокрема процедури закупівлі в одного учасника.

При цьому статтею 39 Закону встановлена імперативна норма щодо необхідності замовника забезпечити публікацію у державному офіційному друкованому виданні з питань державних закупівель та розміщення на веб-порталі Уповноваженого органу відповідно до статті 10 цього Закону інформацію про застосування процедури закупівлі в одного учасника та обґрунтування застосування процедури закупівлі в одного учасника.

Відповідно до частини третьої статті 10 Закону процедура закупівлі, попередня кваліфікація учасників не можуть проводитися до/без публікації оголошення про проведення процедури закупівлі в державному офіційному друкованому виданні з питань державних закупівель згідно з абзацом першим частини другої цієї статті.

Отже, початком процедури закупівлі є дата публікації оголошення про проведення процедури закупівлі в державному офіційному друкованому виданні з питань державних закупівель.

Водночас замовник безоплатно оприлюднює на веб-порталі Уповноваженого органу в порядку, встановленому цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме для процедури закупівлі в одного учасника оголошення про проведення процедури закупівлі (інформація про застосування процедури закупівлі в одного учасника) та обґрунтування застосування процедури закупівлі в одного учасника - одночасно з оголошенням про проведення процедури закупівлі.

Таким чином, інформація про застосування процедури закупівлі в одного учасника є оголошенням про проведення цієї закупівлі.

Аналізуючи вищевикладене, публікація у державному офіційному друкованому виданні з питань державних закупівель та розміщення на веб-порталі Уповноваженого органу відповідно до статті 10 цього Закону інформації про застосування процедури закупівлі в одного учасника (оголошення) та обґрунтування застосування процедури закупівлі в одного учасника, що подається одночасно з оголошенням про проведення процедури закупівлі, вважається початком проведення процедури закупівлі в одного учасника.

Тому із зазначеного питання Мінекономіки було надано роз'яснення, яке відповідає чинному законодавству у сфері закупівель.

Крім того, зазначаємо, що роз'яснення Мінекономіки, які надані у період дії Тимчасового положення про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.03.2008 р. N 274, та Положення, у тому числі роз'яснення від 06.02.2009 р. N 3303-27/48, не скасовувалися, оскільки скасуванню підлягають лише нормативно-правові акти, а роз'яснення Мінекономіки не містять норм права та є листами інформативного та рекомендованого характеру.

Натомість Мінекономіки листом від 26.08.2010 р. 3303-25/8294-07 повідомило, що такі роз'яснення не можуть застосовуватися відповідно до Закону, оскільки вони надавалися згідно з нормативно-правовими актами, що втратили чинність та суперечать вимогам, що встановлені Законом.

 

Директор Департаменту державних
закупівель та державного замовлення

О. Аніпко

 




 
 
Copyright © 2003-2018 document.UA. All rights reserved. При використанні матеріалів сайту наявність активного посилання на document.UA обов'язково. Законодавство-mirror:epicentre.com.ua
RSS канали