МІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ
НАЦІОНАЛЬНЕ АГЕНТСТВО З ПИТАНЬ ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ
УКРАЇНИ

РОЗ'ЯСНЕННЯ

від 13.04.2012 р.

Стосовно обмежень сумісності діяльності заступника селищного голови з діяльністю депутата районної ради

Відповідно до підпункту 29 пункту 4 Положення про Міністерство юстиції України, затвердженого Указом Президента України від 6 квітня 2011 року N 395 (Указ N 395/2011), Міністерство юстиції надає роз'яснення з питань, пов'язаних із діяльністю Мін'юсту України, його територіальних органів, підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління Міністерства, а також стосовно актів, які ним видаються.

Натомість, підпунктами 4 (Указ N 769/2011), 13 (Указ N 769/2011), 17 пункту 4 Положення про Національне агентство України з питань державної служби (Указ N 769/2011), затвердженого Указом Президента України від 18 липня 2011 року N 769, передбачено, що Нацдержслужба України відповідно до покладених на неї завдань надає роз'яснення щодо застосування законодавства з питань державної служби та служби в органах місцевого самоврядування, які в разі потреби оприлюднюються у друкованих засобах масової інформації для врахування особами, на яких поширюється дія законів України "Про державну службу" (Закон N 4050-VI) і "Про службу в органах місцевого самоврядування"; контролює в межах своїх повноважень додержання в державних органах вимог законів України "Про державну службу" і "Про засади запобігання та протидії корупції", здійснює заходи щодо запобігання проявам корупції серед державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування; здійснює методичне забезпечення діяльності кадрових служб міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, а також методичне та консультативне забезпечення органів місцевого самоврядування з питань служби в цих органах.

Разом з тим, зазначаємо, що частиною третьою статті 51 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" (далі - Закон) передбачено, що виконавчий комітет ради утворюється у складі відповідно сільського, селищного, міського голови, районної у місті ради - голови відповідної ради, заступника (заступників) сільського, селищного, міського голови, голови районної у місті ради, керуючого справами (секретаря) виконавчого комітету, а також керівників відділів, управлінь та інших виконавчих органів ради, інших осіб.

Відповідно дочастини сьомої статті 51 Закону на осіб, які входять до складу виконавчого комітету ради і працюють в ньому на постійній основі, поширюються вимоги щодо обмеження сумісності їх діяльності з іншою роботою (діяльністю), встановлені цим Законом для сільського, селищного, міського голови.

Відповідні вимоги визначені частиною четвертою статті 12 Закону, а саме сільський, селищний, міський голова не може бути депутатом будь-якої ради, суміщати свою службову діяльність з іншою посадою, в тому числі на громадських засадах (крім викладацької, наукової та творчої роботи у позаробочий час), займатися підприємницькою діяльністю, одержувати від цього прибуток.

Таким чином, заступник селищного голови, як особа, яка входить до складу виконавчого комітету ради, не може бути депутатом будь-якої ради.

Стосовно питання чи підлягає спеціальній перевірці заступник селищного голови необхідно зазначити, що питання спеціальної перевірки щодо осіб, які претендують на зайняття посад, пов'язаних із виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, регулюється статтею 11 Закону України "Про засади запобігання і протидії корупції" (Декларація N 3206-VI). Абзацом першим частини першої зазначеної статті (Декларація N 3206-VI) передбачено, що стосовно осіб, які претендують на зайняття посад, зазначених у пункті 1 частини першої статті 4 цього Закону (Декларація N 3206-VI), зокрема щодо державних службовців, посадових осіб місцевого самоврядування (крім кандидатів на пост Президента України, кандидатів у народні депутати України, кандидатів у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та - на посади сільських, селищних, міських голів), проводиться спеціальна перевірка, у тому числі щодо відомостей, поданих особисто.

Частиною третьою статті 51 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" визначено, що виконавчий комітет ради утворюється у складі відповідно сільського, селищного, міського голови, районної у місті ради - голови відповідної ради, заступника (заступників) сільського, селищного, міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради, керуючого справами (секретаря) виконавчого комітету, а також керівників відділів, управлінь та інших виконавчих органів ради, інших осіб.

Згідно з частиною сьомою вказаної статті на осіб, які входять до складу виконавчого комітету ради і працюють в ньому на постійній основі, поширюються вимоги щодо обмеження сумісності їх діяльності з іншою роботою (діяльністю), встановлені цим Законом для сільського, селищного, міського голови.

Відповідні вимоги передбачені частиною четвертою статті 12 зазначеного Закону, а саме сільський, селищний, міський голова не може бути депутатом будь-якої ради, суміщати свою службову діяльність з іншою посадою, в тому числі на громадських засадах (крім викладацької, наукової та творчої роботи у позаробочий час), займатися підприємницькою діяльністю, одержувати від цього прибуток.

Враховуючи викладене, заступник селищного голови з питань діяльності виконавчих органів ради як особа, яка входить до складу виконавчого комітету ради, не може бути депутатом будь-якої ради.

Крім того, повідомляємо, що Нацдержслужба України відповідно до підпункту 4 пункту 4 Положення про Національне агентство України з питань державної служби, затвердженого Указом Президента України від 18.07.2011 N 769 (Указ N 769/2011), надає роз'яснення щодо застосування законодавства з питань державної служби та служби в органах місцевого самоврядування.

Питання спеціальної перевірки щодо осіб, які претендують на зайняття посад, пов'язаних із виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, не належить до повноважень Нацдержслужби України.

Враховуючи викладене, рекомендуємо звернутися за відповідними роз'ясненнями з порушеного питання до спеціально уповноваженого органу з питань антикорупційної політики, визначеногостаттею 1 Указу Президента України від 05.10.2011 N 964 "Про першочергові заходи з реалізації Закону України "Про першочергові заходи з реалізації Закону України "Про засади запобігання і протидії корупції" (Указ N 964/2011).

Окремо повідомляємо, що листи міністерств, інших центральних органів виконавчої влади мають лише роз'яснювальний, тобто інформаційний характер, і не встановлюють правових норм.




 
 
Copyright © 2003-2018 document.UA. All rights reserved. При використанні матеріалів сайту наявність активного посилання на document.UA обов'язково. Законодавство-mirror:epicentre.com.ua
RSS канали