Стосовно підвищення тарифів на ЖКП

 

 Статтею 7 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" визначені повноваження органів місцевого самоврядування у сфері житлово-комунальних послуг. До них належить встановлення цін/тарифів на житлово-комунальні послуги відповідно до закону; затвердження норм споживання та якості житлово-комунальних послуг, контроль за їх дотриманням; визначення виконавця житлово-комунальних послуг відповідно до цього Закону, забезпечення населення житлово-комунальними послугами необхідних рівня та якості, здійснення контролю за дотриманням законодавства щодо захисту прав споживачів у сфері житлово-комунальних послуг тощо.

Виконавці/виробники здійснюють розрахунки економічно обґрунтованих витрат на виробництво житлово-комунальних послуг і подають їх на затвердження органам місцевого самоврядування в установленому законодавством порядку, які зобов'язані перевірити правильність розрахунків і затвердити ціни/тарифи на житлово-комунальні послуги в розмірі економічно обґрунтованих витрат на їх виробництво.

Згаданим вище Законом визначено, що відносини у сфері житлово-комунальних послуг здійснюються виключно на договірних засадах. Споживач має право одержувати вчасно та відповідної якості житлово-комунальні послуги згідно із законодавством та умовами договору на надання житлово-комунальних послуг; одержувати в установленому законодавством порядку необхідну інформацію про перелік житлово-комунальних послуг, їх вартість, загальну вартість місячного платежу, структуру ціни/тарифу, норми споживання, порядок надання житлово-комунальних послуг, їх споживчі властивості тощо. Окрім того він має право на зменшення розміру плати за надані послуги в разі їх ненадання або надання не в повному обсязі, зниження їх якості в порядку, визначеному договором або законодавством.

Порядок надання житлово-комунальних послуг, їх якісні та кількісні показники мають відповідати умовам договору та вимогам законодавства (ст. 16 Закону).

При цьому у разі порушення виконавцем умов договору споживач має право викликати його представника для складення та підписання акта-претензії споживача, в якому зазначаються строки, види, показники порушень тощо.

Представник виконавця повинен з'явитися на виклик споживача не пізніше строку, визначеного договором. Акт-претензія складається споживачем та представником виконавця і скріплюється їхніми підписами. У разі неприбуття представника виконавця в погоджений умовами договору строк або необґрунтованої відмови від підписання акта-претензії він вважається дійсним, якщо його підписали не менш як два споживачі.

Акт-претензія споживача подається виконавцю, який протягом трьох робочих днів вирішує питання про перерахунок платежів або видає споживачеві обґрунтовану письмову відмову в задоволенні його претензій.

Спори щодо задоволення претензій споживачів вирішуються шляхом задоволення пред'явленої претензії або в суді (ст. 18 Закону).

Таким чином, якщо Вам відомі факти порушення органами місцевого самоврядування або житлово-комунальними підприємствами чинного законодавства, Ви маєте право звернутися до органів прокуратури або до суду.

Також повідомляємо, що центральні органи виконавчої влади, їх посадові особи не мають права втручатися в законну діяльність органів та посадових осіб місцевого самоврядування, а також вирішувати питання, віднесені Конституцією України, вищезгаданими Законами та іншими законами до повноважень органів та посадових осіб місцевого самоврядування.

Принагідно повідомляємо, що якщо мешканців будинку, де Ви проживаєте, не влаштовує рівень кількісних і якісних показників житлово-комунальних послуг, що надаються, у власників жилих і нежилих приміщень у багатоквартирному будинку є можливість самим обирати його майбутнє. Для цього лише потрібно створити ініціативну групу не менш ніж з трьох власників квартир або нежилих приміщень, організувати скликання загальних (установчих) зборів відповідно до вимог Закону України "Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку" та прийняти на ньому спільне рішення щодо створення ОСББ, після чого обрати правління і ревізійну комісію об'єднання, визначитися щодо переліку і якості послуг та розміру плати за їх отримання, а також обрати виконавців послуг, уклавши з ними відповідні договори.

Лист від 31.08.2009 р. N 12/20-8-1276

Міністерство з питань житлово-комунального господарства України

По матеріалах «НОРМАТИВ PRO»

 




 

 

 
Copyright © 2003-2018 document.UA. All rights reserved. При використанні матеріалів сайту наявність активного посилання на document.UA обов'язково. Законодавство-mirror:epicentre.com.ua
RSS канали