Стосовно припинення надання послуг з водопостачання та їх відновлення

 

 Повідомляємо, що пунктом 1 ч. 1 ст. 19 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" передбачено, що відносини між учасниками договірних відносин у сфері житлово-комунальних послуг здійснюються виключно на договірних засадах, у пп. 1 п. 3 ст. 20 Закону вказано, що споживач зобов'язаний укласти договір на надання житлово-комунальних послуг, підготовлений виконавцем на основі типового договору.

Взаємовідносини між споживачем і виконавцем житлово-комунальних послуг, їх права та обов'язки регулюються договорами, укладеними згідно з Типовим договором про надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 20.05.2009 N 529, та Типовим договором про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.2005 N 630.

Порядок надання житлово-комунальних послуг, їх якісні та кількісні показники мають відповідати умовам договору та вимогам законодавства (ст. 16 Закону України "Про житлово-комунальні послуги"). Згідно із цією статтею житлово-комунальні послуги надаються споживачам безперебійно.

Послуги з централізованого водопостачання надаються споживачеві згідно з договором, що оформляється на основі Типового договору про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.2005 N 630.

Правилами надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.2005 N 630, передбачено, що централізоване постачання холодної та гарячої води - це послуга, спрямована на задоволення потреб споживача у холодній та гарячій воді, яка надається виконавцем з використанням внутрішньобудинкових систем холодного та гарячого водопостачання.

Відповідно до п. 3 цих Правил послуги надаються споживачам безперебійно, за винятком часу перерв на: проведення в установленому порядку ремонтних і профілактичних робіт виконавцем за графіком, погодженим з виконавчими органами сільських, селищних та міських рад або місцевими державними адміністраціями; ліквідацію наслідків, пов'язаних з дією непереборної сили або аварією.

Статтею 17 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" визначений порядок доступу до житла, а саме споживач зобов'язаний забезпечити доступ до мережі, арматури, засобів обліку, розподільчих систем представників виконавця/виробника за наявності в них відповідного посвідчення: для ліквідації аварій - цілодобово; для встановлення і заміни санітарно-технічного та інженерного обладнання, проведення технічних та профілактичних оглядів, зняття контрольних показників засобів обліку тощо - згідно з істотними умовами договору.

Якщо споживач відсутній і при цьому немає можливості встановити зв'язок з ним з метою його інформування про необхідність негайного прибуття до приміщення або він відмовляється допустити в займані ним приміщення представників виконавця/виробника і при цьому є об'єктивні підстави вважати, що аварія, неполадки, які унеможливлюють надання житлово-комунальних послуг іншим споживачам, відбулися саме в цих приміщеннях, - доступ у приміщення відбувається без отримання згоди споживача (несанкціонований доступ).

Представник виконавця/виробника попереджає споживача, який присутній, але відмовляється допустити до житла та іншого володіння, про здійснення несанкціонованого доступу.

Під час здійснення несанкціонованого доступу і до повного завершення робіт, визначених частиною сьомою цієї статті, повинні бути присутні: представник виконавця/виробника, представник балансоутримувача/управителя органів внутрішніх справ, аварійно-ремонтної бригади та споживач з будь-якого із суміжних приміщень.

Таким чином, у разі припинення надання Вам послуги з водопостачання у зв'язку з пошкодженням інженерної мережі, що проходить у сусідній квартирі, а власник квартири, у свою чергу, відмовляє у наданні доступу до пошкоджених інженерних мереж - виконавець послуг має право, відповідно до статті 17 вищезгаданого Закону, здійснити несанкціонований доступ до житла для заміни пошкодженого інженерного обладнання та відновлення надання послуги іншим споживачам.

Додатково повідомляємо, що згідно з Законами України "Про місцеве самоврядування в Україні" та "Про місцеві державні адміністрації" повноваження щодо управління об'єктами житлово-комунального господарства, забезпечення їх належного утримання та ефективної експлуатації, а також здійснення контролю за належною експлуатацією та організацією обслуговування населення підприємствами житлово-комунального господарства, здійснення відповідно до законодавства контролю щодо захисту прав споживачів покладено на органи місцевого самоврядування та місцеві державні адміністрації, до яких Ви маєте право звернутись для вирішення порушених у зверненні питань.

Разом з тим інформуємо, що відповідно до положень статей 55, 124 Конституції України правосуддя в Україні здійснюється виключно судами. Кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб.

Водночас повідомляємо, що до повноважень Державної житлово-комунальної інспекції не належить підготовка позовних заяв до суду та порушення справ проти виробників/виконавців житлово-комунальних послуг.

Отже, якщо Ви вбачаєте порушеними свої права і маєте відповідні докази для доведення незаконних чи злочинних дій інших осіб, за Вами залишається право звернутися до суду для захисту своїх законних прав та інтересів.

Лист 29.10.2010 N 12/20-7-1563

Міністерство з питань житлово-комунального господарства України

По матеріалах «НОРМАТИВ PRO»

 




 

 

 
Copyright © 2003-2018 document.UA. All rights reserved. При використанні матеріалів сайту наявність активного посилання на document.UA обов'язково. Законодавство-mirror:epicentre.com.ua
RSS канали