Стосовно утримання та експлуатації житла, встановлення засобу обліку теплової енергії

 

 Повідомляємо, що п. 1 ч. 1 ст. 19 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" передбачено, що відносини між учасниками договірних відносин у сфері житлово-комунальних послуг здійснюються виключно на договірних засадах, у п. п. 1 п. 3 ст. 20 вказано, що споживач зобов'язаний укласти договір на надання житлово-комунальних послуг, підготовлений виконавцем на основі типового договору.

Відповідно до вищезазначеного, взаємовідносини між споживачем і виконавцем житлово-комунальних послуг регулюються договорами, укладеними згідно з Типовим договором про надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 20.05.2009 N 529, та Типовим договором про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.2005 N 630.

Порядок надання житлово-комунальних послуг, їх якісні та кількісні показники мають відповідати умовам договору та вимогам законодавства (ст. 16 Закону).

Одночасно повідомляємо, що відповідно до п. 6 Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.2005 N 630 (далі - Правил), послуги, зокрема, повинні відповідати:

- з централізованого постачання холодної та гарячої води - вимогам щодо якості і тиску води, температури гарячої води, а також розрахунковим нормам витрати води у точці розбору;

- з централізованого опалення - нормативній температурі повітря у приміщеннях квартири (будинку садибного типу) за умови їх утеплення споживачами та вжиття власником (балансоутримувачем) будинку та/або виконавцем заходів до утеплення місць загального користування будинку.

Згідно з п. 7 Правил, місцеві органи виконавчої влади або органи місцевого самоврядування мають право тимчасово визначати інші норми споживання, кількісні та якісні показники та режими надання послуг в порядку, що визначається Кабінетом Міністрів України.

Окрім того, відповідно до п. 29 Правил, споживач має право на зменшення розміру плати за надані послуги в разі їх надання не в повному обсязі, відхилення їх кількісних та/або якісних показників від затверджених нормативів (норм) споживання; перевірку кількісних і якісних показників надання послуг (якість і тиск води, температура гарячої води, температура повітря у приміщеннях тощо) у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

В зв'язку з тим, що, за Вашими відомостями, температурні показники води не відповідають показникам, визначеним органом місцевого самоврядування, Вам необхідно звернутися до житлово-експлуатаційної організації з метою складання відповідного акта.

Таким чином, відповідно до законодавства, Ви маєте право на зменшення розміру плати у разі надання послуг не в повному обсязі, відхилення їх кількісних та/або якісних показників від затверджених нормативів.

Акт претензія подається виконавцю, який протягом трьох робочих днів вирішує питання про перерахунок платежів або надає споживачеві обґрунтовану відмову у задоволенні його претензій.

У разі відмови від задоволення претензії спори між сторонами розв'язуються шляхом переговорів або у судовому порядку.

Відмова споживачів від сплати послуг, мотивована наданням послуг не в повному обсязі, без складання акта-претензії, є необґрунтованою і суперечить чинному законодавству.

Питання необхідності одержання дозволу на проведення ремонтно-будівельних робіт в квартирі, пов'язаних із зміною проектно-планувальних рішень регулюються ст. 100 Житлового кодексу Української РСР, пунктом 1.4 Правил утримання жилих будинків та прибудинкових територій, затверджених наказом Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства від 17.05.2005 N 76 (далі - Правил утримання жилих будинків), а також Положенням про порядок надання дозволу на виконання будівельних робіт, затвердженим наказом Держбуду України від 05.12.2000 N 273.

Відповідно до Правил утримання жилих будинків, перепланування - це комплекс робіт, до елементів яких у жилих приміщеннях належать: перенесення і розбирання перегородок, перенесення і влаштування дверних прорізів, улаштування і переустаткування тамбурів, прибудова балконів на рівні перших поверхів багатоповерхових будинків.

Переобладнання і перепланування жилих будинків, жилих і нежилих у жилих будинках приміщень дозволяється робити після одержання дозволу виконавчого комітету місцевої Ради народних депутатів відповідно до законодавства (п. п. 1.4.1 п. 1.4 Правил утримання жилих будинків).

Згідно із п. п. 1.4.6 Правил утримання жилих будинків, власник, наймач (орендар) жилого будинку, жилого чи нежилого у жилому будинку приміщення, що припустив самовільне переобладнання або перепланування, що призводить до порушення конструктивних елементів або засобів протипожежного захисту, зобов'язаний за свій рахунок привести це приміщення до попереднього стану.

У разі, якщо самовільне перепланування або переобладнання приводить до погіршення технічного стану жилого будинку в цілому та порушуються права інших споживачів, зазначені роботи виконуються виконавцем послуг, питання відшкодування вартості цих робіт власником, наймачем (орендарем) жилого будинку, жилого чи нежилого у жилому будинку приміщення вирішується у судовому порядку.

Стосовно питання про знищення зелених насаджень повідомляємо, що відповідно до ст. 153 Кодексу України про адміністративні правопорушення, знищення або пошкодження зелених насаджень, окремих дерев, чагарників, газонів, квітників та інших об'єктів озеленення в населених пунктах, невжиття заходів для їх охорони, а також самовільне перенесення в інші місця під час забудови окремих ділянок, зайнятих об'єктами озеленення, - тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від одного до трьох неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від трьох до семи неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Також постановою Кабінету Міністрів України від 15 червня 2006 р. N 826 затверджено Порядок визначення відновної вартості об'єктів благоустрою, яким встановлюється механізм визначення відновної вартості об'єктів благоустрою у разі їх пошкодження чи знищення.

Для визначення відновної вартості об'єкта благоустрою його балансоутримувач утворює спеціальну комісію, яка проводить обстеження об'єкта благоустрою, встановлює ступінь його пошкодження чи знищення, визначає відновну вартість робіт з його відновлення (відбудови) і складає відповідний акт.

Юридична чи фізична особа, винна у пошкодженні чи знищенні об'єкта благоустрою, бере участь в роботі комісії та підписує акт обстеження об'єкта.

Винна юридична чи фізична особа повинна забезпечити усунення власними силами пошкодження та/або відновлення (відбудови) об'єкта благоустрою чи перерахувати на рахунок балансоутримувача суму відновної вартості, зазначену в акті обстеження об'єкта.

У разі коли не встановлена така особа, роботи виконуються власником об'єкта благоустрою за власний рахунок.

Таким чином, відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 20 Закону України "Про місцеві державні адміністрації" місцева державна адміністрація забезпечує організацію обслуговування населення підприємствами, установами та організаціями житлово-комунального господарства незалежно від форм власності. Отже, Ви маєте право звернутися до місцевої державної адміністрації з приводу питань, порушених у Вашому зверненні.

Обладнання квартир лічильниками води і теплової енергії здійснюється за бажанням і за рахунок коштів їх мешканців.

Для більш детального опрацювання питання, стосовно встановлення лічильника води пропонуємо звернутись до Держспоживстандарту України, як спеціально уповноваженного центрального органу виконавчої влади у галузі метрології.

Лист від 26.02.2010 р. N 12/20-11-213

Міністерство з питань житлово-комунального господарства України

По матеріалах «НОРМАТИВ PRO»

 




 

 

 
Copyright © 2003-2018 document.UA. All rights reserved. При використанні матеріалів сайту наявність активного посилання на document.UA обов'язково. Законодавство-mirror:epicentre.com.ua
RSS канали